امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

«معاویه2011» و پرچم سوریه بر سر نیزه تاریخ

جمعه, ۱۰ تیر ۱۳۹۰، ۰۴:۴۱ ب.ظ
سال هشتم، شماره‌ی هفتاد و یکم، بها:3دقیقه

بسم الله

سوریه

مشق شب:
امام حسن(علیه السلام) فرمودند: بر شما باد به تفکر، که تفکر مایه‌ی حیات قلبِ شخصِ بصیر و کلیدِ درِ حکمت است. [بحار الانوار، ج78، ص115]

همان زمان که اوضاع پیچیده شد و قرآن‌ها بر سر نیزه رفت، علی برای مردمش ملاک و شاخص تعریف کرد. گفت قرآنی که در دستان معاویه باشد، قرآن نیست.

حالا هم ملاک تفاوتی نکرده است. ظلم و دسیسه افراد معاویه‌ی زمان، از فرصت سوء استفاده کرده و می‌خواهد سوریه را دستخوش تغییر کند.

معیار ما مشخص است. «آن‌جایى که حرکت ضد آمریکا و ضد صهیونیسم است، آن حرکت، حرکت اصیل و مردمى است. آن‌جایى که شعارها به نفع آمریکا و صهیونیسم است، آن‌جا حرکت انحرافى است. ما این منطق را، این بیان را، این روشنگرى را حفظ خواهیم کرد.»(+)

کمی فکر کنیم...

۹۰/۰۴/۱۰

نظرات  (۱۶)

با سلام
همیشه تا بوده و هست موضوع همین است، که جایی که باید کمی فکر کنیم درهای تفکر را چنان قفل می کنیم که با هیچ کلیدی باز نمی شود .
داستانِ بر سر نیزه رفتن قرآن ها به وسعت تاریخ تکرار شده است و باز هم کسی فکر نکرد که قرآن بر سر نی قرآن بود !

لطفا نظرتون روراجع به این تالار بفرمایید:
http://forum.rashedin.org/forum.php
سپاسگذارم

دوست عزیز؛ سلام
علاقمند بودم که مطالبی از شما در خصوص جناب حجت الاسلام غلامی و خانه فرهنگ حضرت ابراهیم دریافت کنم تا در سایت دولاب قرار دهم ولی چیزی به دستم نرسید.
منتظر شما هستم.
09123780241
ابوطالبی
۲۴ تیر ۹۰ ، ۲۳:۳۳ صفایی‌نژاد
سلام
... و به وسیله عقل، سعادت هر دو عالم بدست می‌آید. (امام حسن مجتبی)
ضرورت شاخص‌سازی و انتخاب درست شاخص در هر زمان، از میان دو یادگار گرانبهای پیامبر (قرآن و ولایت) همواره راهگشا خواهد بود.
ممنون از مطلب زیبات
منتظر مطالب بعدی هستم
یعنی در هرجایی از دنیا که یک ملتی برای حقوق انسانی خودش و عدالت به پا خواست و سر و سینه جلوی گلوله داد اگر مطابق منافع جمهوری اسلامی نباشد لاجرم آمریکایی و اسرائیلی است، اصلا آن مردم چه کار به آمریکا و اسرائیل دارند که با آنها پیوندشان میدهید؟ کسی مگر به حرف آمریکا و اسرائیل سر و سینه جلوی گلوله میدهد؟
آنها آزادی، عدالت و حقوق انسانی خود را میخواهند حقوقی که بشار اسد جنایتکار و پدر جنایتکار تر از خودش با کشتار دهها هزار نفر در 30 سال گذشته آنرا از این ملت ربوده اند.
اگر ملاک این است پس من طرفدار چریک های فدایی و توده ای ها و مجاهدین خلق هستم چون آنها از اول هم میگفتند مرگ بر امپریالیسم آمریکا هنوز هم میگویند و در عمل هم ثابت کردند چون در قبل از انقلاب 2 مستشار آمریکایی و چند وابسته به آمریکا را کشتند و هنوز هم مجاهدین در لیست تروریستی آمریکا هستند، مگر ملاک، دشمنی با آمریکا نیست؟ مگر آمریکا از هر که بد گفت نباید طرفدارش شد؟ خوب پس ما طرفدار مجاهدین هستیم چون آنها از قبل از انقلاب در لیست تروریستی آمریکا هستند، طرفدار چریک های فدایی هستیم چون آنها کلی اموال آمریکایی ها را در ایران مصادره کردند.
در عوض باید با خمینی بد باشیم چون اگر غرب با خمینی مشکل داشت که هواپیمای اختصاصی زیر پایش نمی گذاشت که به ایران بیاید آنهم در حالیکه فرودگاه مهر آباد را بسته اند.
نه عزیز من این ملاک ها و این یک بام و صد هواها فقط به درد شیره مالیدن سر مردم نا آگاه و بی خبر از همه جا میخوره
واقعبت این است که مردم قهرمان مصر، تونس، بحرین ، لیبی ، یمن علیه ظلم و استبداد به پا خواستند و خلق قهرمان سوریه نیز به پا خواست و با دادن بیش از 1500 شهید معلوم و کلی شهید گمنام و بیش از هزاران زخمی و مجروح دیر یا زود طومار خاندان جنایتکار اسد را در هم خواهد پیچید و در نهایت مردم قهرمان ایران هم همانند خلق های قهرمان خاورمیانه برای آزادی، عدالت و دموکراسی مبارزه ی جانانه اش را سامان خواهد داد.
همه ی ظالمین رفتنی هستند چون 1400 سال پیش مرد چوپانی که بعدها رسول خدا شد گفت : الملمک یبقی مع الکفر و لابیقی مع االظلم
یک ملک از کفر برپا میماند اما از ظلم برجا نمی ماند
الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم
آقا ما خیلی مخلصیم! اگه می دونستیم اینقدر مهمیم(!) و اینقدر دوستان قراره خوشحال بشن، به جون خودم زودتر برمی گشتیم! آره یادش بخیر اون روزها! خیلی نبرد نابرابری بود... یا حق!!
سلام:خلاقیت وابتکاراتتون عالیه..مدتها بود این همه تنوع ندیده بودم..درودبرشما
باشعرحب الحسن ابن علی وفاطمه(س) منتظرتون هستم..
سلام
وبلاگ پر محتوایی دارید استفاده بردم.
یاعلی
سلام...تا بوده همین بوده و تا هست همین هست...
ما باید فضا رو شفاف کنیم.
به من هم یه سر بزنید بد نیست.
یا علی
۱۲ شهریور ۹۰ ، ۱۳:۵۳ سعید ملک نیا
سلام
عالی بود
راستی بعد از مدتی به روزم ...
کاش کربلا ...
۱۷ شهریور ۹۰ ، ۲۱:۳۹ یگانه سادات( عطیه سادات)
سلام
من از بچه های کانون وبلاگ نویسان شیعه هستم فکر کنم منو بشناسین
مزاحمتون شدم بگم از بچه ها شنیده بودم شما قبلا باشگاه رادیو جوان بودین هرچند من خودم نزدیک 1سال اونجا بودم اما الان در جای دیگه کار میکنم یکی از همکارام علاقه زیادی به تهیه کنندگی رادیو داره من با یکی دوتا از بچه های باشگاه صحبت کردم که میشناسن تهیه کننده که من یا همکارم باهاشون تماس بگیره و یه مشورتی بده و درمورد کارشون توضیح بده بعد که یاد شما افتادم گفتم مزاحم شما هم بشم اگر میشناسید ممنون میشم خبر بدین حالا یا تو وبم یا تو کانون
ممنون
ما همه هم دردیم برادر
شما هم دعوت من رو بپذیر و به وبلاگم بیا پستم رو بخون
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
۰۶ مهر ۹۰ ، ۲۲:۲۳ فرزند انسان
سلام اخوی
قطعا همین است اما مهم اینست که با توجه به فرمایشی از امام (ره)، بدانیم دوران آمریکا و هم پیمانانش سر آمده و هدف ما آل سعود است انشالله..
۰۷ مهر ۹۰ ، ۰۶:۳۵ فرزند انسان
راستی لینک شدید...
۱۳ دی ۹۰ ، ۲۲:۰۴ لعیا اعتمادسعید
کدام یک...حجاب عرفی یا حجاب ایمانی؟
۰۲ اسفند ۹۰ ، ۰۰:۰۴ جانباز 70درصد غلام دلشاد
با سلام ماجانبازان شیمیایی در جهت احقاق حقوق خود وبلاگ مظلومین شیمیایی را راه اندازی کرده ایم ضمن لینک ما با اطلاع رسانی در این رسالت ما را یاری کنید ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی