امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

خدا با ما قوم و خویشی ندارد

شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۷، ۱۲:۴۰ ق.ظ

سال ششم-(دوره ی جدید)-شماره ی چهل و پنجم-بها:3 دقیقه

بسم الله

انگار خدا را فراموش کرده ایم کلا!

خدا با ما قوم و خویشی ندارد

 

مشق شب:خدا؟...نمی شناسم!!

امام حسن(علیه السلام) فرمود:

اى‌ بندگان‌ خدا! از خدا بپرهیزید [بترسید]، و بدانید که‌ هر کس‌ از خدا بپرهیزد [بترسد]، خداوند او را به‌ خوبى‌ از فتنه‌ها و آزمایش ها برآورد و در کارش‌ موفق‌ سازد و راه‌ حق‌ را برایش‌ آماده‌ کند.

تحف‌ العقول‌ ، ص234

گروه اول:
ما الآن عالی هستیم. یعنی حرف نداریم و آن هایی که قبل تر جای ما نشسته بودند هیچ نبودند. بالا بروید، پایین بیایید در کل تاریخ بشریت نظیرمان را پیدا نمی کنید. درگوشی هم بهتان می گوییم که احتمالا گروه دوم زیرآبمان را خواهد زد. از این رو برای جلوگیری از پس افتادن دست پیش می گیریم.
این گروه دوم خیلی خیلی [...] است و اصلا بچه های خوبی نیستند. اصلا هم باهاشان خوب نیستیم و هر وقت هم که اداره ی امور را در دستشان گرفته اند شکر زده اند به هر چه توانسته اند. خلاصه! سرتان را درد نیاوریم؛ ما الآن بهترینیم.

گروه دوم:
ما قبلا عالی بودیم. یعنی حرف نداشتیم و آن هایی که الآن سر جای ما نشسته اند هیچ هستند. بالا بروید، پایین بیایید در کل تاریخ بشریت نظیرمان را پیدا نمی کنید. در گوشی هم بهتان می گوییم که احتمالا قبل تر گروه اول زیرآبمان را زده است. از این رو برای کم نیاوردن و یک گام به پیش رفتن می گوییم: آیینه!
این گروه اول خیلی خیلی [...] است و اصلا بچه های خوبی نیستند. اصلا هم باهاشان خوب نیستیم و الآن هم که اداره امور را دستشان گرفته اند شکر زده اند به هر چه توانسته اند. ما قبلا خیلی خیلی بهتر بودیم. خلاصه! سرتان را درد نیاوریم؛ ما قبلا بهترین بودیم و در آینده هم بهترین تر خواهیم بود!

بزرگ جمع:(=کارشناس جمع، پیر مراد جمع، بابای جمع و...)
فضاى تبلیغاتى کشور، فضاى مطبوعاتى کشور، فضاى تبلیغات سیاسى کشور به هیچ وجه فضاى خرسندکننده‏ اى نیست. ما بایستى از اسلام براى عمل خودمان، براى رفتارهاى خودمان، براى موضع گیرى ‏هاى خودمان درس بگیریم و بدانیم بقاى نظام اسلامى، برکات الهى، تفضلات و رحمت الهى تا وقتى است که ما پایبند و مقید باشیم. خدا که با ما قوم و خویشى ندارد. بارها من عرض کرده ‏ام. بنى ‏اسرائیل همان کسانى هستند که خداى متعال در قرآن مکرر میفرماید: «اذکروا نعمتى الّتى انعمت علیکم و انّى فضّلتکم على العالمین». خدا بنى ‏اسرائیل را بر عالمین تفضیل داد؛ اما همین بنى ‏اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند، «کونوا قردة خاسئین»، «ضربت علیهم الذّلّة و المسکنة»؛ تبدیل شدند به این.
وقتى رحمت الهى براى ما پیش خواهد آمد که مواظب و مراقب خودمان باشیم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام کردنمان، مراقب تبلیغاتمان. این فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات علیه دولت، علیه کى‏ به خاطر اغراض، این ها چیزهائى نیست که خداى متعال از این ها به ‏آسانى بگذرد. آن وقت کسانى خطا می کنند، خداى متعال «و اتّقوا فتنة لا تصیبنّ الّذین ظلموا منکم خاصّة»؛ بله این جورى است. بعضى از ظلم ها، بعضى از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد؛ بر اثر رفتار یک عده‏اى که در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود. (+)


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ در این هفته لطف کردند.

یه بیننده یا یه شنونده؛ شاید هم گوینده -- وبلاگ بی سایه بان -- وبلاگ چرک نوشت های یک بچه آخوند -- وبلاگ گلچهره -- حدیث -- وبلاگ یه دختره!!! -- وبلاگ سوشیانس(عج) -- وبلاگ حیات خلوت -- وبلاگ لیوان خالی -- وبلاگ کاغذ کاهی -- وبلاگ آخرین گلبرگ گل یاس -- ناشناس -- وبلاگ صدای عجیب -- وبلاگ ساعت شنی -- وبلاگ کوله پشتی

۸۷/۰۹/۱۶
حسن میثمی

حدیث38

نظرات  (۱۵)

چه زود فراموش شد...
خدا چرا هیچوقت با ما نیست ..
آیا خدایی هم هست؟
عالی نوشتی
اصلا هم باهاشان خوب نیستیم و هر وقت هم که اداره ی امور را در دستشان گرفته اند شکر زده اند به هر چه توانسته اند. خلاصه! :ی
حالا حسن جون تکلیف نسل وا پس خورده وفلک زده و بدبخت سومی که این ادعا رو هم با خودش داره کم کم به گور می بره چیه؟
چقدر سخته که باید همیشه مراقب همه چیز بود...
یاد من باشد...
حرف های بودار می زنی تو هم ها! این حرفها را البته باید زد که کنج دل ادم نماند :)
ey baba u chi kar dari be in kara
ولی نظیر من تو تاریخ پیدا نمیشه قبول داری؟
۱۹ آذر ۸۷ ، ۱۰:۵۶ فرهمند پور
سلام و از لطف شما متشکرم.مرا به ادامه راه دلگرم نمودید!!!باز هم اینجا خواهم آمد.
این دو گروه احمق نمیدونن که هر کدوم دارن برای یه هدف واحد تلاش میکنن. خدا کمک مردم کنه
سلام ... حسن اقا ..
التماس دعا داریم برادر ...
...
برای با تو بودن بهانه هست ولی ..
..
منتظرم نزار
تا بعد یا علی مدد
۲۱ آذر ۸۷ ، ۱۷:۱۹ دکتر سید میثم
سلام اخوی
اطاعت امر شد
انشا الله مجدد خدمت میرسم
با عرض سلام و احترام:
خدا خیرت دهد ای کاش طبق فرمایش شما و نصایح پیرو مرادشان عمل می کردند و برای منافع خود ، دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سوال نمی بردند.
از لطف و بنده نوازی شما ممنون و سپاسگذارم.
لینک وبلاگ وزینتان ، زیبنده ی کلبه ی محقرم می باشد.
ایام به کام و موفق باشید.
خیلی خوب بود....
ولی کی به این حر ف ها عمل می کنه.....
همه تو گوش دادن سینه چاک هستن .......ولی درعمل هیچی!!!!
خدایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
ای بابا این حرف ها کدومه پیرو مراد هم از خودشان است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی